DUATECH

Lange termijn succes met social media voor technische bedrijven

Heb je het gevoel dat je omzet laat liggen omdat je niet goed weet hoe je online nieuwe klanten aantrekt?
Zou je willen weten hoe je met de strategische inzet van social media nieuwe markten verovert, in contact komt met de juiste doelgroepen en meer leads binnenhaalt?
Ben jij marketeer, communicatieadviseur, salesmanager of verantwoordelijk voor de inzet van social media bij een technisch bedrijf?

Maar denk je vaak

9

Het is mij onduidelijk wat social media opleveren

9

Ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen

9

Ik zie door de bomen het bos niet meer met zoveel verschillende kanalen en mogelijkheden

9

Ik vind het lastig om mij te onderscheiden van de concurrent

9

Hoe post ik regelmatig relevante en waardevolle content op social media?

Je bent niet de enige

Veel technische bedrijven schieten, als het om social media gaat, met hagel en dat levert niets op.
Integendeel:

9

Het kost ze te veel tijd & geld en het andere werk blijft liggen

9

Online missen ze de boot en raken achter op de concurrent

9

Ze laten omzet liggen vanwege onvoldoende leads en nieuwe klanten

Kortom, ze weten niet welke strategieën helpen om geld te verdienen. En hoe ze die strategieën kunnen toepassen zodat ze uiteindelijk nieuwe klanten aantrekken en de bedrijfsdoelen behalen.

Vroeg of laat kom je als bedrijf tot dezelfde conclusie:

Het inzetten van social media is niet eenvoudig. Het vraagt om een resultaatgerichte aanpak en een social-mediastrategie is een vereiste als je van je bedrijf een lange termijn succes wilt maken.

Onmisbaar als je zichtbaarder wilt worden, ideale klanten wilt aantrekken om zo uiteindelijk je omzet te verhogen.
Als je resultaat wilt behalen met het inzetten van social-mediamarketing om op lange termijn meer klanten te krijgen, moet je de juiste strategieën kennen.
Jouw klanten moeten jouw expertise en toegevoegde waarde gaan zien en graag zaken met je willen doen.

Klinkt dat aantrekkelijk? Dan heb ik een interessant voorstel voor jou.

Als marketing- en communicatieadviseur heb ik meer dan 20 jaar ervaring opgedaan in (internationale) bedrijven in de Elektrotechniek, Energie, Technische Groothandel, ICT, Industrie, Installatiebranche en Rail Sector.
Ik weet uit eigen ervaring dat social media je veel kunnen brengen. Als je social media als technisch bedrijf strategisch inzet, kun je je onderscheiden van andere aanbieders. Je komt al vroeg in het inkoopproces in beeld bij jouw potentiële klanten. En je blijft doorlopend in beeld bij je huidige klanten.
Het is eenvoudig om via social media met de juiste doelgroepen in contact te komen en te blijven.

Weet jij niet hoe, maar zie je de meerwaarde ervan in en wil je leren hoe je dat doet?

Dan ben je bij mij aan het juiste adres.

Al mijn kennis en ervaring bundelde ik in DUATECH: een online en offline trainingsprogramma waarmee ik technische bedrijven een succesvolle social-mediastrategie leer op te zetten.

Een ijzersterk programma waarin je stap voor stap ontdekt hoe je:

9

Een succesvolle social-mediastrategie ontwikkelt om je marketingdoelen te bereiken

9

Moeiteloos nieuwe klanten aantrekt en in contact blijft met je huidige klanten

9

Unieke en onderscheidende content creëert

9

Een contentkalender opzet die zorgt voor structuur en regelmaat in het plaatsen van relevante content

9

Binnen je bedrijf draagvlak weet te creëren voor social media

9

Tijd en geld bespaart door het gebruik van slimme tools

9

Nieuw personeel aantrekt

9

Als expert gezien wordt in je vakgebied

9

Meer geld gaat verdienen dankzij de inzet van social media

In vier maanden tijd leer je hoe je als bedrijf met de inzet van een strategisch social-mediaplan je marketingdoelen kunt behalen. Dit doe je in je eigen tempo met mij als stok achter de deur, zodat je daadwerkelijk actie onderneemt en resultaten gaat zien.

Hoe werkt het?

DUATECH is een combinatie van online lessen en coaching & offline trainingen en begeleiding.

Als je je inschrijft voor DUATECH krijg je toegang tot alle online modules die jou leren welke activiteiten je moet ondernemen en hoe je die uitwerkt. Stap voor stap ontwikkel je een social-mediastrategie. Dit doe je in je eigen tempo met een stok achter de deur, zodat je daadwerkelijk actie onderneemt en resultaten gaat zien.

Om resultaten te behalen, is het belangrijk dat je een paar uur per week tijd vrij maakt voor het programma. En je moet bereid zijn om actie te ondernemen om jouw doel(en) te bereiken. Ik ben er voor jou voor al je vragen en een steuntje in de rug. Er zijn videolessen, werkbladen en checklijsten. En je krijgt van mij 4 keer een dagdeel offline begeleiding in de vorm van een social- mediatraining, een brainstorm of sparring sessie.

Dankzij dit complete programma ontdek je alles wat je moet weten over social-mediamarketing. Hoe het jou helpt om je bedrijf via social media van je concurrenten te onderscheiden. En dan heb ik het nog niet eens over het vergroten van je online zichtbaarheid en naamsbekendheid, de expert worden in jouw markt en het ontwikkelen van een onderscheidende contentstrategie.

Met DUATECH leg je een stevige basis onder je social-mediamarketing. Vanuit een strategie bouw je aan een lange termijn aanpak om continu nieuwe klanten aan te trekken en je marketingdoelen te behalen.

Hoe ziet het DUATECH programma eruit?

I.  Online modules en persoonlijke coaching

Gedurende vier maanden ontvang je tweewekelijks een link naar modules in je mailbox. De 7 modules bestaan uit videolessen, werkbladen, modellen, checklijsten en opdrachten.

Je hebt 24 uur per dag toegang tot je eigen online leeromgeving waar de modules voor je klaar staan.

Module 1

Online onderzoek

9

Nulmeting van je huidige sociale status van je bedrijf.

9

Je krijgt inzicht in je klanten, concurrenten en ontwikkelingen in de markt.

9

Hoe actief ben jij op dit moment op social media?

Module 2

Wat wil je met social media bereiken?

9

Formuleren van de korte en lange termijn doelen.

9

Vastleggen van de belangrijkste Kritische Performance Indicatoren (KPI’s) voor jouw social media-activiteiten.

Module 3

Hoe zien je doelgroepen eruit?

9

Met welke doelgroepen wil jij in contact komen?

9

Hoe ziet jouw ideale klant eruit?

9

Waar bevinden jouw huidige en nieuwe klanten zich online?

Module 4

Welke social-mediakanalen ga je inzetten?

9

Wat zijn de mogelijkheden van LinkedIn, Facebook, Twitter, YouTube en Instagram?

9

Welke social-mediakanalen ga jij inzetten?

9

Wat zijn de meest gebruikte social-mediakanalen binnen jouw branche?

Module 5

Creëren van unieke onderscheidende content

9

Welke boodschap ga je delen en in welke vorm?

9

Hoe schrijf je aansprekende content die jouw ideale klanten willen lezen en hen aanspreekt?

9

Hoe krijg je de Know-Like-Trust factor?

9

Hoe zet je een contentkalender op zodat je altijd vooruit kunt met je content om zo consistent mogelijk aan je zichtbaarheid te werken.

Module 6

Hoe ga je de inzet van social media organiseren binnen je bedrijf?

9

Wie is verantwoordelijk voor de content en het beheer van de social-mediakanalen?

9

Hoe stel je richtlijnen en een social-mediabeleid op voor de medewerkers?

9

Welke werknemers kun je inzetten als ambassadeurs?

Module 7

Meten en monitoren.

9

Hoe meet, analyseer en optimaliseer je de resultaten?

9

Welke slimme tools zet je hiervoor in?

9

Hoe bespaar je geld en tijd door het inzetten van de juiste tools?

Daarnaast krijg je ook:

Persoonlijke coaching

9

Een tweewekelijks online vragenuur gedurende deze vier maanden. Hier kun je mij brandende vragen stellen, zodat je niet vast komt te zitten.

II. Offline trainingen

4 keer een dagdeel training op maat

VIP een-op-een of met maximaal 8 collega’s van diverse teams
zoals Sales of Marketing.

Het onderwerp van de training bepaal jezelf. Denk aan:

9

Hoe werkt LinkedIn en hoe haal ik meer resultaat uit dit platform?

9

Hoe zet ik een Facebookpagina of Instagramaccount in voor mijn bedrijf?

9

Een content brainstormsessie voor onderwerpen voor je social-mediakalender.

9

Het begeleiden van een werksessie over een bepaalde module van het social-mediaplan.

III. BONUSSEN

En als je je inschrijft krijg je nog eens deze twee bonussen – gratis!

BONUS 1

Uitleg social-mediabeheer tool

9

Je leert hoe je gebruik kunt maken van een gratis programma waarmee je social-media kunt beheren, informatie makkelijk kunt filteren op basis van zoekwoorden of lijsten en van tevoren berichten kunt plannen.

BONUS 2

Hoe bind je klanten aan je bedrijf
met e-mailmarketing?

9

Wat is de kracht van een e-mailnieuwsbrief?

9

Hoe zorg je ervoor dat jouw e-mailnieuwsbrief wordt geopend?

9

Hoe inspireer je jouw lezers met de juiste content?

9

Hoe kun je jouw mailinglijst laten groeien?

9

Op welke Juridische aspecten moet je op letten in het kader van AVG?

Ben jij een technisch bedrijf dat stappen wil zetten op het gebied van social-mediamarketing en spreekt DUATECH jou aan?

Wil je met de juiste social-mediastrategie resultaat behalen en sta je open voor nieuwe ideeën en strategieën?
Wil je niet langer je omzet laten liggen?

DUATECH

ONLINE PROGRAMMA & OFFLINE TRAINING EN 1-OP-1 BEGELEIDING

  • Een jaar lang toegang tot alle online videolessen
  • Praktische checklijsten, werkbladen, modellen en opdrachten
  • Toegang tot alle bonussen
  • Tweewekelijks vragenuur zodat je niet vastloopt
  • 4 x dagdeel training op maat met maximaal 8 collega’s
  • of VIP 1-op-1 coaching

Veelgestelde vragen

Voor wie is dit programma bedoeld?

Het social-mediaprogramma is bedoeld voor technische bedrijven die op ad-hoc basis al bezig zijn met social media maar zich verder willen professionaliseren. Denk aan marketeers, communicatieadviseurs, salesmanagers of de verantwoordelijke voor de social media-activiteiten binnen het bedrijf.

Hoe werkt het programma?

Na aanmelding en betaling ontvang je inlogcodes voor de besloten leeromgeving. Je ontvangt iedere twee weken een mail met een link naar de module in de academie. Daar staan de videolessen voor je klaar en je kunt daar het werkboek met opdrachten downloaden. Iedere twee weken komt de nieuwe module in de online leeromgeving beschikbaar. Gedurende 4 maanden krijg je van mij persoonlijke begeleiding in de vorm van online calls en 4 keer een dagdeel training VIP een-op-een of met maximaal 8 collega’s van diverse afdelingen.

Hoe ziet de inhoud van het online programma eruit?
  • Een compleet stappenplan bestaande uit 7 modules waarin je in 4 maanden leert hoe je je online kunt profileren, naamsbekendheid en vertrouwen opbouwt, je netwerk uitbreidt en uiteindelijk hoe je geld kunt gaan verdienen met de inzet van je social media-activiteiten.
  • Video’s, checklijsten, modellen en opdrachten die je meteen kunt toepassen om van jouw bedrijf een groter succes te maken.
  • Je krijgt 24/7 toegang tot de online leeromgeving waar de lessen/modules voor de periode van 1 jaar voor jou beschikbaar blijven.
  • De modules kun je in eigen tempo volgen.
Hoe ziet het offline programma eruit?

4 keer een dagdeel training op maat.
VIP een-op-een of met collega’s van diverse teams zoals Sales of Marketing.

Het onderwerp van de training bepaal jezelf. Denk aan:

  • Hoe werkt LinkedIn en hoe haal ik meer resultaat uit LinkedIn?
  • Hoe zet ik een Facebookpagina of Instagramaccount in voor mijn bedrijf?
  • Een content brainstormsessie voor onderwerpen voor je social-mediakalender.
  • Het begeleiden van een werksessie over een bepaalde module van het social-mediaplan.
Hoeveel tijd ben ik wekelijks kwijt aan de modules?

 Hoe meer tijd je erin steekt, hoe meer je uit het programma haalt. Gemiddeld zal het een paar uur in de week aan tijd zijn. Je ontvangt tweewekelijks een link naar de volgende module. Je hebt een jaar toegang tot het programma.

Hoe lang heb ik toegang tot de materialen?

Het programma duurt 4 maanden en je krijgt 1 jaar toegang tot alle materialen die in de online leeromgeving staan.

Heb ik social-media kennis nodig?

Om het programma te volgen is basiskennis van social media vereist. Je wilt je huidige kennis verbreden, verdiepen en direct toepassen in de praktijk. Omdat ik als geen ander begrijp dat je het druk hebt, is het mogelijk om de modules in je eigen tempo te volgen.

Laat niet langer omzet liggen!

Neem contact met mij op en ontdek hoe jij dankzij de strategische inzet van social media nieuwe markten verovert, in contact komt met de juiste doelgroepen en meer leads binnenhaalt?