Dua Communicatie

Jacqueline van Zetten

  • Home
  • Blog
  • Advies & Interim
    • Advies
    • Interim
  • Online cursussen
    • Duatech
  • Trainingen
    • Coaching 1-op-1
    • Training: Haal meer resultaat uit LinkedIn
    • Nieuwe klanten aantrekken met LinkedIn (Social Selling)
    • Inspiratiesessie SCRUM non-IT
  • Over mij
    • Klanten
  • Contact

9 oktober 2017

In 7 stappen naar een succesvolle social mediastrategie

social mediastrategie

Ik zie nog heel veel organisaties en ondernemers worstelen met social media. Zij hebben geen idee waar ze de tijd vandaan moeten halen, het is onduidelijk wat het oplevert en hebben geen idee hebben wat ze allemaal kunnen vertellen. En het ontbreekt vooral aan kennis van strategie.

En dat vind ik zo jammer en een gemiste kans. Want wat is er nu mooier om op een eenvoudige en overtuigende manier jouw boodschap over te brengen, in contact te blijven met je bestaande klant, nieuwe relaties aan te gaan en je expertise te tonen zodat je klanten jouw toegevoegde waarde gaan zien.

Daarom ontwikkel ik speciaal voor jou een uniek compleet online programma (e-learning) waarmee je in twee maanden leert hoe je online kunt profileren, naamsbekendheid en vertrouwen opbouwt zodat je uiteindelijk ook geld gaat verdienen met de inzet van je social media-activiteiten.

Wat zijn de 7 stappen?

Stap 1. Online Analyse – huidige situatie
Wie zegt iets over jou of over jouw organisatie?
Wat doen je concurrenten? Hoe actief ben jezelf op dit moment?

Stap 2. Wat wil je met de inzet van social media bereiken?
Wat zijn je doelen?
In welke fase bevind je je op dit moment online?

Stap 3. Hoe zien je doelgroepen eruit?
Bepaal je doelgroepen.
Wat doen zij online en waar bevinden zij zich en hoe kun je met ze in contact komen?

Stap 4. Welke social mediakanalen zet je in?
Welke sociale mediakanalen zijn het meest geschikt om je doel te behalen?
Op welke kanalen zijn je doelgroepen actief?

Stap 5. Bepaal je content strategie
Welke boodschap ga je delen?
Via welk kanaal? In welke vorm?

Stap 6. Hoe ga je de inzet van social media organiseren?
Hoe ga je de social media taken en verantwoordelijkheden intern borgen?
Hoe creëer je draagvlak?

Stap 7. Meten en monitoren
Hoe kun je de resultaten meten, analyseren en optimaliseren?
Welke meetinstrumenten/ tools je daarbij gaat inzetten.

Wil je op de hoogte blijven van mijn online programma neem dan contact op

Onderwerp: Communicatie, Social Media

Let’s keep in touch

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Nieuws

  • Social media cijfers 2024
  • LinkedIn persoonlijke uitnodigingen
  • Van Paid naar Owned Media in 2024
  • Content marketing trends 2024
  • Berichten inplannen via LinkedIn

Ja, ik ontvang graag tips over marketing & communicatie

Tips over

  • Blog
  • Communicatie
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MailChimp
  • Marketing
  • Nieuwsbrieven
  • Online Communicatie
  • Online Marketing
  • Persoonlijk
  • Pinterest
  • Scrum
  • Social Media
  • Twitter

Contact

Jacqueline van Zetten
Tel: 06 - 5150 3191
info@dua.nu

Privacy

Privacy beleid

©2025 Dua Communicatie

webdesign: halfjuni.nl • webwerk

Hulp nodig?
WhatsApp
Hoe kan ik je helpen?
Stel je vraag