Dua Communicatie

Jacqueline van Zetten

  • Home
  • Blog
  • Advies & Interim
    • Advies
    • Interim
  • Online cursussen
    • Duatech
  • Trainingen
    • Coaching 1-op-1
    • Training: Haal meer resultaat uit LinkedIn
    • Nieuwe klanten aantrekken met LinkedIn (Social Selling)
    • Inspiratiesessie SCRUM non-IT
  • Over mij
    • Klanten
  • Contact

25 mei 2020

LinkedIn Polls – Hoe zet je ze in?

LinkedIn Polls

Terug van weggeweest. LinkedIn Polls. Heb jij ze al voorbij zien komen in je tijdlijn?

LinkedIn is bezig met de uitrol van de Polls. Sinds gisteren heb ik deze functie gekregen. En ik ben er erg blij mee. Ideaal om inzichten van de LinkedIn gebruikers te verkrijgen of de interactie aan te gaan met je connecties en ideale klanten.

Waarom LinkedIn Polls inzetten?

  • Met LinkedIn Polls kun je peilen hoe je connecties of LinkedIn gebruikers ergens over denken. Bijvoorbeeld om te vragen aan welke social media tips zij behoefte hebben of over welk onderwerp ze een training willen volgen.
  • Het is een hele laagdrempelige manier om feedback te vragen aan je connecties of volgers. Ze leveren jou veel informatie (als je de goede vraag stelt) en het kost de stemmers weinig tijd om mee te doen.
  • Je komt zo ook weer makkelijk in contact met elkaar en je hebt ook meteen de mogelijkheid om de stemmer een persoonlijk bericht te sturen mits je met elkaar verbonden bent (1e graads).

Hoe werken LinkedIn Polls?

  • Je kunt een Poll aanmaken op je persoonlijke profiel, je bedrijfspagina en in een groep.
  • Vanaf je desktop of vanuit de mobiele app.
  • Een Poll bestaat uit 1 vraag met minimaal twee en maximaal vier antwoordopties. Als stemmer zie je hoe vaak er gestemd is, de percentages en ook hoeveel dagen je nog kunt stemmen.
  • De beheerder ziet wie er gestemd heeft, op welke optie diegene gestemd heeft en op welke optie verhoudingsgewijs het meest gestemd is.
  • Bij een Poll op de bedrijfspagina of in een groep hebben alle beheerders inzicht in de resultaten.
  • Andere LinkedIn gebruikers kunnen niet zien dat jij op een Poll gestemd hebt en op welke optie je gestemd hebt.
  • Bij LinkedIn kunnen mensen maximaal 2 weken lang stemmen op jouw Poll.
    Je kunt ook kiezen voor de duur van 1 dag, 3 dagen of 1 week.

 

Hoe maak je een LinkedIn Poll?

  1. Klik op Bijdrage schrijven (Create a post)
  2. Klik op Opiniepeiling opstellen (Create a poll)
  3. Type je vraag in het venster Opiniepeiling opstellen en vul de antwoordmogelijkheden (maximaal 4) in. Je vraag kan maximaal 140 tekens zijn en de antwoorden maximaal 30 tekens
  4. Klik op de +Optie om een antwoordmogelijkheid toe te voegen
  5. Kies de duur van de Poll
  6. Klik op Gereed
  7. Kies met wie je de Poll wilt delen en zet eventueel tekst boven de Poll

Let op: Polls over politieke opvattingen, vragen over de gezondheid en andere gevoelige onderwerpen zijn niet toegestaan.

Ga jij LinkedIn Polls inzetten voor je bedrijf? Laat het weten onder dit bericht. Ik ben benieuwd.

Onderwerp: Communicatie, LinkedIn, Online Marketing, Social Media

Let’s keep in touch

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Nieuws

  • Social media cijfers 2024
  • LinkedIn persoonlijke uitnodigingen
  • Van Paid naar Owned Media in 2024
  • Content marketing trends 2024
  • Berichten inplannen via LinkedIn

Ja, ik ontvang graag tips over marketing & communicatie

Tips over

  • Blog
  • Communicatie
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MailChimp
  • Marketing
  • Nieuwsbrieven
  • Online Communicatie
  • Online Marketing
  • Persoonlijk
  • Pinterest
  • Scrum
  • Social Media
  • Twitter

Contact

Jacqueline van Zetten
Tel: 06 - 5150 3191
info@dua.nu

Privacy

Privacy beleid

©2025 Dua Communicatie

webdesign: halfjuni.nl • webwerk

Hulp nodig?
WhatsApp
Hoe kan ik je helpen?
Stel je vraag