Dua Communicatie

Jacqueline van Zetten

  • Home
  • Blog
  • Advies & Interim
    • Advies
    • Interim
  • Online cursussen
    • Duatech
  • Trainingen
    • Coaching 1-op-1
    • Training: Haal meer resultaat uit LinkedIn
    • Nieuwe klanten aantrekken met LinkedIn (Social Selling)
    • Inspiratiesessie SCRUM non-IT
  • Over mij
    • Klanten
  • Contact

27 maart 2020

LinkedIn profiel: belangrijke onderdelen Info & Uitgelicht

LinkedIn

Ik kom nog veel persoonlijke LinkedIn profielen tegen waar het ‘Info’ gedeelte niet is ingevuld. Dit is echt een gemiste kans.

Het is namelijk de ideale plek om te laten zien wie jij bent, welke specialisme jij hebt en welke oplossingen jij biedt aan de bezoekers van jouw profiel.

Ook wordt het ‘Info’ gedeelte goed geïndexeerd door Google. Dit draagt bij aan je online zichtbaarheid.

Het ‘Info’ gedeelte staat onder het bovenste deel van je persoonlijke profiel

De eerste 200 tekens van ‘Info’ zijn direct zichtbaar op jouw profiel. Zorg er dus voor dat je hier een duidelijke boodschap hebt die jouw bezoekers uitdaagt om verder te lezen.

LinkedIn

Als je op ‘Meer weergeven’ klikt, krijg je de hele tekst te zien.

Het ‘Info’ gedeelte is een ideale plaats om jouw verhaal te vertellen.

  • Laat je zien wie je bent, vul hierin wat jouw specialisme is.
  • Laat duidelijk naar voren komen welke oplossingen jij of jouw bedrijf kunnen bieden aan jouw (potentiële) klanten.
  • Gebruik relevante trefwoorden/zoekwoorden. LinkedIn is voor Google belangrijk en daarom word je ook goed geïndexeerd op de juiste trefwoorden.
  • Voeg ook je contactgegevens zoals mobiele telefoon en e-mailadres toe. De samenvatting is openbaar dus dan kan iedereen jouw gegevens zien.

In totaal heb je maximaal 2.000 tekens.

Vragen die je kunt beantwoorden:

  • Waarom doe ik het werk wat ik doe?
  • Waar ligt mijn kennis en expertise en wat heeft degene die je profiel bezoekt eraan?
  • Hoe kunnen mensen je bereiken? Deze sectie is openbaar dus als je hier de contactgegevens plaatst kan iedereen ze zien. Begin of sluit daarom af met je e-mailadres, telefoonnummer en website zodat geïnteresseerden direct contact met je opnemen.

 

‘Uitgelicht’ – een nieuw gedeelte dat los staat onder ‘Info’

‘Uitgelicht’ is de vervanging van de ‘rich media’ dat voorheen onderdeel was van het ‘Info’ gedeelte.

Met dit gedeelte kun je nu verschillende onderdelen uitlichten op je profiel zoals een bijdrage, blog, link naar een website of presentaties en foto’s uploaden. Je kunt zelf de volgorde van weergave bepalen.

Uitgelicht

Hoe voeg je deze toe?

Zie je deze functionaliteit nog niet in je profiel staan, dan kun je deze vanuit het ‘Profielonderdeel toevoegen’ in je profiel plaatsen. Kies ‘Uitgelicht’ en vervolgens de optie die je wilt toevoegen.

LinkedIn

 

LinkedIn

Uitgelicht’ wordt op dit moment uitgerold. Het kan zijn dat je deze optie nog niet hebt.

Wil je nog meer weten welke onderdelen belangrijk zijn in je persoonlijke LinkedIn profiel en hoe je met Social Selling meer klanten aan gaat trekken. Schrijf je dan in voor mijn online Masterclass ‘Social Selling met LinkedIn’ op 31 maart van 10.00 – 11.00 uur, vanaf je eigen werkplek.

 

Onderwerp: Communicatie, LinkedIn, Online Marketing

Let’s keep in touch

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Nieuws

  • Social media cijfers 2024
  • LinkedIn persoonlijke uitnodigingen
  • Van Paid naar Owned Media in 2024
  • Content marketing trends 2024
  • Berichten inplannen via LinkedIn

Ja, ik ontvang graag tips over marketing & communicatie

Tips over

  • Blog
  • Communicatie
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MailChimp
  • Marketing
  • Nieuwsbrieven
  • Online Communicatie
  • Online Marketing
  • Persoonlijk
  • Pinterest
  • Scrum
  • Social Media
  • Twitter

Contact

Jacqueline van Zetten
Tel: 06 - 5150 3191
info@dua.nu

Privacy

Privacy beleid

©2025 Dua Communicatie

webdesign: halfjuni.nl • webwerk

Hulp nodig?
WhatsApp
Hoe kan ik je helpen?
Stel je vraag