Dua Communicatie

Jacqueline van Zetten

  • Home
  • Blog
  • Advies & Interim
    • Advies
    • Interim
  • Online cursussen
    • Duatech
  • Trainingen
    • Coaching 1-op-1
    • Training: Haal meer resultaat uit LinkedIn
    • Nieuwe klanten aantrekken met LinkedIn (Social Selling)
    • Inspiratiesessie SCRUM non-IT
  • Over mij
    • Klanten
  • Contact

23 september 2019

Waarom een LinkedIn bedrijfspagina

Een optimaal persoonlijk profiel en het opzetten van een bedrijfspagina zijn essentieel als je klanten wilt aantrekken via LinkedIn. Ook als je een eenmanszaak of MKB bedrijf hebt, is een zakelijke pagina belangrijk om in te zetten. Het is niet alleen iets voor grote corporate organisaties.

Waarom is een LinkedIn bedrijfspagina van belang?

  • Digitaal bedrijfsvisitekaartje
    De bedrijfspagina is een waardevolle aanvulling op je persoonlijk profiel. De pagina biedt volop kansen voor je marketing. Op de bedrijfspagina is er ruimte voor het bedrijfsprofiel, een omslagfoto, logo en een verwijzing naar je website. Het digitale visitekaartje voor je bedrijf. Op de homepagina heb je 2.000 tekens om je bedrijf te presenteren.
    Afmetingen afbeeldingen
    Bedrijfslogo: 300 x 300 pixels
    Omslagfoto: 1536 x 768 pixels
  • Vergroten van online zichtbaarheid
    Op de bedrijfspagina plaats je corporate updates.  Hier deel je nieuwsberichten over je bedrijf, vacatures of evenementen delen. Volgers van jouw pagina zien deze berichten in de tijdlijn van hun persoonlijke profiel. Jouw connecties kunnen je bericht liken, commentaar geven of zij kunnen het bericht delen. Hiermee kom je ook onder de aandacht bij je connecties (2e graads) van jouw LinkedIn volgers en het is goed voor je SEO.
  • Werknemers als ambassadeurs
    Koppel je medewerkers of jezelf aan de LinkedIn bedrijfspagina (importeren als werkgever op Persoonlijk Profiel). Als medewerker/volger van de pagina kun je met je persoonlijke profiel de updates delen, liken of erop reageren.
  • Inzicht in resultaten
    De statistieken geven inzicht in het effect van je geplaatste berichten (updates). Je kunt zien hoe vaak je pagina wordt bezocht, uit welke branche en welke functie de bezoekers hebben. Ook zie je hoe vaak een bericht wordt geliked, gedeeld of van commentaar wordt voorzien. En hoeveel personen en wie jouw pagina volgen.
  • Advertentiemogelijkheden 
    Met een persoonlijk Linkedin profiel kun je geen advertenties plaatsen. Via je bedrijfspagina kan dit wel.
    Naast de reguliere advertenties kun je ook je Company Updates (Sponsored Updates) promoten. Je kunt zo je berichten extra zichtbaar maken om het bereik te vergroten en met nieuwe connecties (doelgroepen) in contact te komen. Via deze Sponsored Updates kun je namelijk connecties bereiken die je LinkedIn bedrijfspagina nog niet volgen.

Wil jij ook een optimaal LinkedIn profiel, aan de slag met je Bedrijfspagina en nieuwe klanten aantrekken via Social Selling? Schrijf je dan in voor de Online LinkedIn Summer Week

Onderwerp: LinkedIn, Social Media

Let’s keep in touch

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Nieuws

  • Social media cijfers 2024
  • LinkedIn persoonlijke uitnodigingen
  • Van Paid naar Owned Media in 2024
  • Content marketing trends 2024
  • Berichten inplannen via LinkedIn

Ja, ik ontvang graag tips over marketing & communicatie

Tips over

  • Blog
  • Communicatie
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MailChimp
  • Marketing
  • Nieuwsbrieven
  • Online Communicatie
  • Online Marketing
  • Persoonlijk
  • Pinterest
  • Scrum
  • Social Media
  • Twitter

Contact

Jacqueline van Zetten
Tel: 06 - 5150 3191
info@dua.nu

Privacy

Privacy beleid

©2025 Dua Communicatie

webdesign: halfjuni.nl • webwerk

Hulp nodig?
WhatsApp
Hoe kan ik je helpen?
Stel je vraag