Dua Communicatie

Jacqueline van Zetten

  • Home
  • Blog
  • Advies & Interim
    • Advies
    • Interim
  • Online cursussen
    • Duatech
  • Trainingen
    • Coaching 1-op-1
    • Training: Haal meer resultaat uit LinkedIn
    • Nieuwe klanten aantrekken met LinkedIn (Social Selling)
    • Inspiratiesessie SCRUM non-IT
  • Over mij
    • Klanten
  • Contact

17 maart 2014

Social media voor (nieuwe) raadsleden of wethouders

social media voor (nieuwe) raadsleden of wethouders

 

Als nieuw raadslid of wethouder komt er veel op je af. Het contact met de inwoners is van groot belang. Participatie stimuleren, open en transparant communiceren. Dit kan allemaal op social media.

 

 

Uit recent onderzoek blijkt echter, dat politici en gemeenten social media nog vooral inzetten om te zenden. En laat dit nu net niet de bedoeling zijn van platforms als Twitter of Facebook.

Maar hoe benut je dan wel de mogelijkheden van social media om in contact te komen met de inwoners? De dialoog aan te gaan in 140 tekens of via een statusupdate? Hoe zet je Twitter of Facebook in voor verbinding met inwoners? En hoe signaleer je bijvoorbeeld welke onderwerpen er spelen in jouw gemeente of binnen jouw portefeuille?

Ik geef graag antwoord op deze vragen. Ik laat je de verschillende social media-platforms zien en deel de meest recente ontwikkelingen. Ik heb samen met mijn social media collega Annemieke Bol een speciale workshop voor raadsleden en wethouders ontwikkeld.

Speciale workshop voor (nieuwe) raadsleden of wethouders
Onderwerpen die tijdens deze social media workshop aan bod komen:

• Wat zijn social media en wat kun je ermee?
• De belangrijkste platforms op een rij, met de laatste trends en ontwikkelingen.
• Verdieping op Twitter en Facebook: hoe werkt het en hoe kun je deze platforms inzetten om de inwoners te bereiken, met hen in gesprek te gaan en maatschappelijke problemen te signaleren.
• Uiteraard aan de hand van praktische voorbeelden en komen ook de do’s en don’ts aan bod.

Praktische informatie
Deze 2,5 uur durende workshop kan zowel in company als voor individuen worden gegeven. Indien gewenst kan de workshop worden uitgebreid met een module om een Twitter- of Facebookaccount ter plaatse aan te maken inclusief een korte praktische instructie om direct aan de slag te gaan.

Interesse? Neem dan met mij contact op.

Onderwerp: Social Media

Reacties

  1. Cas Rath zegt

    28 mei 2014 om 12:28

    Dit lijkt me een uitstekende mogelijkheid om meer kennis te vergaren. Mocht het lukken om de wethouders en raadsleden geïnteresseerd te krijgen dan wil ik me als burger lid daar graag bij aansluiten. “Gedeelde kosten is halve smart”

Let’s keep in touch

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Nieuws

  • Social media cijfers 2024
  • LinkedIn persoonlijke uitnodigingen
  • Van Paid naar Owned Media in 2024
  • Content marketing trends 2024
  • Berichten inplannen via LinkedIn

Ja, ik ontvang graag tips over marketing & communicatie

Tips over

  • Blog
  • Communicatie
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MailChimp
  • Marketing
  • Nieuwsbrieven
  • Online Communicatie
  • Online Marketing
  • Persoonlijk
  • Pinterest
  • Scrum
  • Social Media
  • Twitter

Contact

Jacqueline van Zetten
Tel: 06 - 5150 3191
info@dua.nu

Privacy

Privacy beleid

©2025 Dua Communicatie

webdesign: halfjuni.nl • webwerk

Hulp nodig?
WhatsApp
Hoe kan ik je helpen?
Stel je vraag