Dua Communicatie

Jacqueline van Zetten

Menu
  • Home
  • Blog
  • Advies & Interim
    • Advies
    • Interim
  • Online cursussen
    • Duatech
  • Trainingen
    • Coaching 1-op-1
    • Training: Haal meer resultaat uit LinkedIn
    • Nieuwe klanten aantrekken met LinkedIn (Social Selling)
    • Inspiratiesessie SCRUM non-IT
  • Over mij
    • Klanten
  • Contact

8 april 2019

Hoe krijg jij de Trust factor?

Als je online meer klanten wilt aantrekken is het belangrijk om te bouwen aan je Know-Like-Trust factor. In mijn vorige blogs heb ik je de stappen laten zien die nodig zijn om de Know en Like factor te verkrijgen.

Uiteindelijk gaat het allemaal over het opbouwen van vertrouwen (Trust factor) zodat mensen jouw producten en diensten gaan kopen.

Hoe werk je aan de Trust factor?

  1. Testimonial
    Vertrouwen krijg je door onder andere aanbevelingen van anderen ‘social proof’. Laat een tevreden klant of relatie positieve ervaringen met jou als bedrijf of met jouw producten en diensten delen. Dit kan in de vorm van een verhaal of een korte quote die je op je website of in je nieuwsbrief zet maar ook een testimonial in de vorm van een video werkt goed. Ook kun je een aanbeveling van een klant vragen op je LinkedIn profiel of Facebookpagina.
  2. Casestudy/klantcase
    Een case study laat de verschillende mogelijkheden en oplossingen zien die jouw bedrijf aan een klant kan bieden. Omschrijf welke uitdaging/probleem de klant had en hoe zij hier in samenwerking met jouw bedrijf, mee aan de slag is gegaan. De klant is aan het woord en vertelt zijn bevindingen en ervaring met jouw bedrijf en jouw producten of diensten. Dit is effectiever en geloofwaardiger dan dat jijzelf vertelt hoe goed jouw diensten zijn.
  3. Kom je afspraak na
    Als je belooft iedere week een artikel te posten, doe dit dan ook. Zorg voor regelmaat en kwaliteit. Zodat potentiele klanten als eerste aan jou denken in plaats van aan de concurrent. Ook als er een klacht binnenkomt en je belooft dit op te lossen, kom deze belofte dan ook na en biedt ook excuses aan als het een keer niet lukt.

Als je aan de slag gaat met jouw Know-Like-Trust factor, dan zul je zien dat je online klanten aan gaat trekken.
Je wordt een autoriteit in jouw vakgebied en je bouwt aan een tevreden groep van ambassadeurs/ fans van je bedrijf die uiteindelijk ook klanten kunnen worden.

Het bouwen aan je Know-Like-Trust factor kost tijd en vergt een lange adem en doorzettingsvermogen. Maar geef niet op. Het gaat je uiteindelijk mooie resultaten opleveren.

Share
Share on Facebook
Share
Share this
Pin
Pin this

Hulp nodig met het verkrijgen van de Know-Like-Trust factor? Neem contact op voor de mogelijkheden

Onderwerp: Blog, Social Media

Let’s keep in touch

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Nieuws

  • Social media cijfers 2024
  • LinkedIn persoonlijke uitnodigingen
  • Van Paid naar Owned Media in 2024
  • Content marketing trends 2024
  • Berichten inplannen via LinkedIn

Ja, ik ontvang graag tips over marketing & communicatie

Tips over

  • Blog
  • Communicatie
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MailChimp
  • Marketing
  • Nieuwsbrieven
  • Online Communicatie
  • Online Marketing
  • Persoonlijk
  • Pinterest
  • Scrum
  • Social Media
  • Twitter

Contact

Jacqueline van Zetten
Tel: 06 - 5150 3191
info@dua.nu

Privacy

Privacy beleid

©2025 Dua Communicatie

webdesign: halfjuni.nl • webwerk

Hulp nodig?
WhatsApp
Hoe kan ik je helpen?
Stel je vraag