
In deze blog deel ik informatie over het Nederlandse E-mail Marketing Benchmark 2025 onderzoek van Spotler. Een heel interessant onderzoek van 1,4 miljoen campagnes van 6.904 verschillende bedrijven. Van 2015 tot en met 2024. Zo krijg je een goed beeld van e-mailmarketing in Nederland.
In 6 aparte tabbladen krijg je informatie over de algemene resultaten van de e-mailactiviteiten in 2024, over de opens, kliks, het verzendmoment en de aflevering. En het laatste tabblad geeft een totaaloverzicht van de 24 onderzochte branches.
Bovendien kun je in elk tabblad een selectie maken op B2B of B2C of de selectie verder toespitsen op één of meerdere specifieke branches.
De belangrijkste conclusies uit de benchmark zijn:
- E-mail opens stijgen langzaam, maar de klikratio’s dalen
- Opens en kliks deels afhankelijk van campagneomvang en-frequentie
- Aandacht voor je verzendreputatie wordt steeds belangrijker
- De maandag als verzenddag doet het opmerkelijk goed
- B2B-marketeers moeten de acceptatieratio verbeteren
De benchmark geeft je een enorme rijkdom aan data en een goed beeld van de e-mailstatistieken in Nederland. Het geeft ook een overzicht hoe je branchegenoten scoren met e-mail marketing.
Benieuwd naar alle cijfers? Download hier de e-mailmarketing benchmark 2025.
Bron: Spotler 2025
Geef een reactie