Dua Communicatie

Jacqueline van Zetten

  • Home
  • Blog
  • Advies & Interim
    • Advies
    • Interim
  • Online cursussen
    • Duatech
  • Trainingen
    • Coaching 1-op-1
    • Training: Haal meer resultaat uit LinkedIn
    • Nieuwe klanten aantrekken met LinkedIn (Social Selling)
    • Inspiratiesessie SCRUM non-IT
  • Over mij
    • Klanten
  • Contact

7 april 2018

Status Update LinkedIn

Status Update Linked

Het delen van een Status Update is een belangrijke functie van LinkedIn.

Wat kun je er mee?
• Laat je netwerk weten waar je mee bezig bent
• Deel je kennis delen en toon je expertise
• Onderhoud zo contacten met je netwerk
• Deel berichten via je persoonlijke Status Update maar ook via jouw Bedrijfspagina
• Deel een bericht met een link naar je website, een foto of een video

Status Update Linked

Maak gebruik van #Hashtags
Je ziet op social media veel berichten waar een Hashtag (#hekje ) in staat. Ook op LinkedIn worden Hashtags steeds belangrijker. Je kunt een # in je Status Update gebruiken om het onderwerp van het bericht aan te geven. De Hashtag zorgt ervoor dat je gemakkelijk op onderwerpen kunt zoeken. Op LinkedIn worden #Hashtags steeds belangrijker. Voeg ze toe om relevante onderwerpen in je bericht zichtbaar te maken.

Status Update Linked

Tag een connectie of bedrijf 
Je kunt nu ook connecties en bedrijven in de Status Update vermelden.
Door @en de naam van de connectie (of het bedrijf) in je Status Updates te plaatsen. Je krijgt een keuzemenu te zien met overeenkomstige namen waaruit je de juiste naam selecteert. Als de Update geplaatst is, ziet de connectie jouw vermelding op zijn tijdlijn.

Status Update Linked

Like en Share de updates van je connecties
Het is belangrijk om regelmatig op de Status Updates van je connecties te reageren. Hierdoor word je zichtbaarder in het netwerk van mensen die jou nog niet kennen in jouw tweede- en derdegraads netwerken.
Als iemand bijvoorbeeld een nieuwe functie heeft of een verandering van werkkring etc. aangeeft kun je hem/haar daarmee feliciteren. Ook als je een interessant artikel leest bij je connectie kun je dit delen op je eigen tijdlijn.

Bedank altijd voor een reactie
Heeft iemand de moeite genomen om te reageren? Plaats dezelfde dag nog een reactie. Begin je reactie door hem of haar te bedanken. Het is vooral een kwestie van ethiek. Bijkomend voordeel: hoe meer reacties op een discussie, hoe hoger die door Linkedin gewaardeerd wordt. Populaire discussies staan namelijk bovenaan, worden dus het meest gezien en dat vergroot de kans op meer reacties.

Meer weten over LinkedIn?

 

Onderwerp: LinkedIn

Let’s keep in touch

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Nieuws

  • Social media cijfers 2024
  • LinkedIn persoonlijke uitnodigingen
  • Van Paid naar Owned Media in 2024
  • Content marketing trends 2024
  • Berichten inplannen via LinkedIn

Ja, ik ontvang graag tips over marketing & communicatie

Tips over

  • Blog
  • Communicatie
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MailChimp
  • Marketing
  • Nieuwsbrieven
  • Online Communicatie
  • Online Marketing
  • Persoonlijk
  • Pinterest
  • Scrum
  • Social Media
  • Twitter

Contact

Jacqueline van Zetten
Tel: 06 - 5150 3191
info@dua.nu

Privacy

Privacy beleid

©2025 Dua Communicatie

webdesign: halfjuni.nl • webwerk

Hulp nodig?
WhatsApp
Hoe kan ik je helpen?
Stel je vraag