Dua Communicatie

Jacqueline van Zetten

Menu
  • Home
  • Blog
  • Advies & Interim
    • Advies
    • Interim
  • Online cursussen
    • Duatech
  • Trainingen
    • Coaching 1-op-1
    • Training: Haal meer resultaat uit LinkedIn
    • Nieuwe klanten aantrekken met LinkedIn (Social Selling)
    • Inspiratiesessie SCRUM non-IT
  • Over mij
    • Klanten
  • Contact

15 november 2023

Van Paid naar Owned Media in 2024

Owned Media

Heb jij ook steeds meer moeite met de inzet van betaalde of gesponsorde content (Paid Media)? Je bent namelijk sterk afhankelijk van betaalde advertenties op platforms zoals Google en Meta (moederbedrijf van Facebook en Instagram).

Betaald adverteren wordt ook steeds duurder en bepaalde dingen veranderen, zoals het verdwijnen van third party cookies, strengere regels over privacy, en minder mogelijkheden om specifieke doelgroepen te bereiken (targeting).

Ook bestaat de kans dat Facebook en Instagram binnenkort geen gerichte advertenties meer mogen laten zien, wat de druk op digitale marketing nog meer vergroot.

In 2024 zal daarom voor veel bedrijven een belangrijke verandering plaatsvinden in de digitale contentstrategie.

De grote afhankelijkheid van betaalde content (Paid Media) wordt vervangen door de focus op het opbouwen van eigen content (Owned Media). Dit is content die je zelf maakt en verspreidt.

De verschuiving van Paid naar Owned werd al in dit jaar ingezet maar het overgrote deel van de organisaties zal de stap de komende jaren maken (bron: digital marketing trends 2024 – Frankwatching).

Voorbeelden van Owned Media zijn:

  • Jouw website
  • Jouw blogs
  • Jouw e-mailnieuwsbrief
  • Eigen video’s of podcasts
  • Brochures
  • Magazines

In mijn blog lees je meer over de voordelen en uitdagingen van het inzetten van Owned Media. Ook laat ik je de verschillen zien tussen Owned, Earned en Paid media.

Welke content (media) zet jij in voor je bedrijf? 

Share
Share on Facebook
Share
Share this
Pin
Pin this

Onderwerp: Communicatie, Marketing, Online Communicatie, Online Marketing

Let’s keep in touch

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Nieuws

  • Social media cijfers 2024
  • LinkedIn persoonlijke uitnodigingen
  • Van Paid naar Owned Media in 2024
  • Content marketing trends 2024
  • Berichten inplannen via LinkedIn

Ja, ik ontvang graag tips over marketing & communicatie

Tips over

  • Blog
  • Communicatie
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MailChimp
  • Marketing
  • Nieuwsbrieven
  • Online Communicatie
  • Online Marketing
  • Persoonlijk
  • Pinterest
  • Scrum
  • Social Media
  • Twitter

Contact

Jacqueline van Zetten
Tel: 06 - 5150 3191
info@dua.nu

Privacy

Privacy beleid

©2025 Dua Communicatie

webdesign: halfjuni.nl • webwerk

Hulp nodig?
WhatsApp
Hoe kan ik je helpen?
Stel je vraag